Regular price: $21.19

Free with 30-day trial
Membership details Membership details
  • A 30-day trial plus your first audiobook, free
  • 1 credit/month after trial – good for any book, any price
  • Easy exchanges – swap any book you don’t love
  • Keep your audiobooks, even if you cancel
  • After your trial, Audible is just $14.95/month
Select or Add a new payment method

Buy Now with 1 Credit

By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Buy Now for $21.19

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's Summary

1783 : L'éruption d'un volcan islandais obscurcit le ciel. La terre tremble. La France a faim et frise la banqueroute. Catastrophes annonciatrices d'une révolution imminente ? C'est dans une atmosphère de "fin d'un monde" que se joue cette enquête de Nicolas Le Floch. Mandaté par Marie-Antoinette pour enquêter sur la mort d'un de ses proches, il se retrouve face à de douteuses pratiques : fausse monnaie, escroqueries immobilières, épidémie d'écrits scandaleux... Nicolas devra plonger dans les basfonds du Paris de la corruption - croisant au détour d'une ruelle l'étrange comte de Cagliostro - pour traquer la vérité. Mesure-t-il l'ampleur de la gangrène qui gagne toute la société ?

Un Le Floch de plus en plus noir, pour le plus grand plaisir de ses fans... François d'Aubigny a l'art de rendre sensibles les atmosphères du passé sans tomber dans des "effets" désuets. Ce qui convient parfaitement à la rigueur historique des romans de Jean-François Parot et au rythme de ses intrigues policières.
©2013 Éditions Jean-Claude Lattès (P)2013 Audiolib
Show More Show Less
No Reviews are Available
© Copyright 1997 - 2018 Audible, Inc