Regular price: $14.69

Free with 30-day trial
Membership details Membership details
  • A 30-day trial plus your first audiobook, free
  • 1 credit/month after trial – good for any book, any price
  • Easy exchanges – swap any book you don’t love
  • Keep your audiobooks, even if you cancel
  • After your trial, Audible is just $14.95/month
Select or Add a new payment method

Buy Now with 1 Credit

By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Buy Now for $14.69

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's Summary

"Le relazioni pericolose", pubblicato la prima volta nel 1782, è uno dei capolavori della letteratura francese del diciottesimo secolo. Accolto all'epoca da uno straordinario successo di pubblico e da un uguale scandalo, questo romanzo epistolare svela, attraverso le 175 lettere che lo compongono, i crudeli piani di seduzione e di vendetta orditi dai due nobili e astuti protagonisti - il visconte di Valmont e la marchesa di Merteuil - ai danni della giovane Cécile e della devota Madame de Tourvel. L'autore, Pierre Ambroise François Choderlos de Laclos, mette a nudo l'ipocrisia e la malvagità che si celano dietro le buone maniere e l'eleganza della nobiltà decadente e perversa del Secolo dei Lumi. Baudelaire ha definito questo romanzo 'il libro di un moralista elevato fra i più elevati, profondo fra i più profondi... questo libro, se brucia, non può bruciare che alla maniera del ghiaccio'. La lettura delle trame e dei complotti dei protagonisti di questo intenso romanzo è affidata alle voci di Fabio Bezzi e Debora Zuin.
©2010 Alfaudiobook, Milano (Italy) (P)2010 Alfaudiobook, Milano (Italy)
Show More Show Less
No Reviews are Available
© Copyright 1997 - 2017 Audible, Inc