Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Der Schatz  By  cover art

Der Schatz

By: Eduard Mörike
Narrated by: Klaus Hemmerle
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $8.59

Buy for $8.59

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Hofrat Arbogast erzählt in einer Tafelrunde über sein Leben. Am Tage seiner Konfirmation erhält er ein kleines Päckchen. Das anonym bei seiner Mutter abgegeben wurde. Wie sich an der Schrift erkennen lässt, stammt es von einer Adligen. Das Päckchen enthält ein kleines Büchlein mit Gedichten und Versen. Arbogast wird aufgefordert sich an diesem Büchlein zu orientieren, was er auch macht. Nach dem Tod seines Vaters macht er eine Lehre bei einem befreundeten Goldschmied in der Stadt. Er wird Geselle und zieht durch die Lande. Nach mehreren Abenteuer begegnet er seiner großen Liebe.
Regie: Michael Utz
©2004 SWR (P)2004 SWR

What listeners say about Der Schatz

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.